Rozkład dnia
Godziny | Przebieg |
---|---|
6:30- 8:00 |
Schodzenie się dzieci; Zabawy w kącikach zainteresowań; Wykonywanie zadań indywidualnych; Prace nauczyciela o charakterze obserwacyjnym; Zajęcia porządkowo- gospodarcze; Pomoc dzieci w przygotowaniu materiałów do zajęć; Ćwiczenia poranne, zabawy ruchowe; |
8:00- 8:30 | Wdrażanie dzieci do utrzymywania ładu i porządku (wspólne porządkowanie sali po zabawach, czynności samoobsługowe, kształtowanie nawyków higienicznych, przygotowanie śniadania); |
8:30- 9:00 | Śniadania; wdrażanie zasad zdrowego żywienia; |
9:00- 10:00 | Zajęcia wychowawczo-dydaktyczne z całą grupą, realizowane według wybranego przez nauczyciela programu wychowania przedszkolnego, wspomagające wszechstronny rozwój dziecka i przygotowujące dziecko do podjęcia nauki w szkole (aktywność zbiorowa, grupowa, indywidualna, inspirowana przez nauczyciela w celu rozwoju dzieci w sferze ruchowej, muzycznej, plastycznej, przestrzennej, językowej, matematycznej, języka angielskiego i rytmiki); |
10:00- 10:15 | Czynności porządkowo-higieniczne; drugie śniadanie; |
10:15- 11:45 | Pobyt na powietrzu (obserwacje i eksperymenty przyrodnicze, spacery, wycieczki, zajęcia sportowe, zabawy swobodne lub zorganizowane z wykorzystaniem sprzętu terenowego i zabawek ogrodowych); |
11:45- 12:00 | Przygotowanie do obiadu, czynności samoobsługowe i higieniczne; |
12:00- 12:30 | Obiad; |
12:30- 14:00 | Czas relaksu, wyciszenie, terapia bajką i muzyką (słuchanie muzyki, czytanie bajek, zabawy relaksujące i uspokajające); |
14:00- 17:00 | Praca indywidualna z dziećmi lub w małych grupach o charakterze praktycznym, stymulującym, kompensacyjnym; Praca indywidualna, ćwiczenia praktyczne, matematyczne, językowe, sensoryczne; Swobodne zabawy dzieci: ruchowe, tematyczne, konstrukcyjne w sali; Realizacja pomysłów dzieci, dodatkowych zadań dla chętnych dzieci; Zajęcia sportowe; Zajęcia rekreacyjno-wyciszające; Prace porządkowe; |